På svenska     In English     Sanasto     Yhteystiedot     Palaute  
  Etusivu     Yhdistys     Jätehuolto     Energiahyödyntäminen     Lainsäädäntö     Tutkimus     Tapahtumat     Jäsensivut  
 
 Uutiset
28.02.2017 tiedotteet
Hallitus tekemässä uudet ”carunat”? Kuntalaiset ja pienyrittäjät unohtumassa uudesta jätelaista
28.02.2017 ajankohtaista
Jätevoimalan kuonasta pihalaattoja ja betonielementtejä
24.02.2017 ajankohtaista
Pirkanmaalla hyödynnetään yli 98 prosenttia jätteistä
23.02.2017 ajankohtaista
Pirkanmaan Jätehuollolle Avainlippu- ja Yhteiskunnallinen yritys -merkit
09.02.2017 ajankohtaista
Jätemaksut pysyneet asukkaan kannalta suotuisina
Katso kaikki...
 
 Jätelaitoksilta
28.08.2017: Lakeuden Etappi Oy
Lakeuden Etappi ja Lankava Oy kierrätysyhteistyöhön
17.05.2017: Lakeuden Etappi Oy
Huonekalujen ja öljyn maksuton kierrätystempaus jäteasemilla
Katso kaikki...
 

Muut JLY:n sivustot
» Kierrätys.info
» Jäteinfo
» Vaarallinenjäte.fi
» Ekotehokkuusneuvonta
 
Tuusulan kunnan jätehuolto Kiertokapulan hoidettavaksi
21.03.2017
Kiertokapula alkaa hoitaa Tuusulan kunnan seka-, kuiva- ja biojäteastioiden tyhjennystä sekä jätehuoltoon liittyvää asiakaspalvelua ja laskutusta 1.4.2017. Kiertokapulan usean vuoden kokemus ja vankka osaaminen järjestetyn jätehuollon hoitamisesta, johon kuuluu koko jätehuollon prosessin hoitaminen aina jätteenkuljetuksen kilpailuttamisesta sopimuksiin, asiakaspalveluun ja laskutukseen, takaavat toimivan jätehuollon. Kun kaupungin jätehuolto on keskitetty yhdelle toimijalle, pystytään jätekuljetukset suunnittelemaan logistisesti järkeviksi, jolloin esimerkiksi ympäristövaikutukset jäävät pienemmiksi. Yksi toimija takaa myös sen, että jokaisella kuntalaisella on samat palvelut, edut ja hinnat. 

Tuusulan kunnan asuinkiinteistöille, vapaa-ajankiinteistöille sekä isännöitsijöille on lähetetty viikolla 12 postitse tiedote jäteastioiden tyhjennysrytmistä. Kilpailutuksen tuloksena sama kuljetusyhtiö kuin aiemminkin, Lassila & Tikanoja, jatkaa jäteastioiden tyhjennyksiä. Jatkossa kaikki jäteastioiden tyhjennyksiin ja laskutukseen liittyvät asiat hoidetaan Kiertokapulan asiakaspalvelun kautta. Seka- ja biojätteet aletaan kerätä samalla autolla, jossa on kaksi erillistä lokeroa. Kerättäessä jätteet samaan autoon vähennetään kuljetuksista syntyviä päästöjä verrattuna siihen, että jätteet kerättäisiin kahdella eri autolla

Asiakaspalvelu kuntalaisten apuna 

Tärkeä osa jätehuoltoa on myös asiakaspalvelu. Asiakkaiden käytössä on Kiertokapulan ammattitaitoinen asiakaspalvelu, josta asiakkaiden on helppo saada kuntakohtaista tietoa esimerkiksi jätemääräyksistä.
Jäteastioiden tyhjennykset tapahtuvat 31.3. asti entiseen malliin. Kuljetusliike on tehnyt joitain reittimuutoksia, jotka astuvat voimaan 1.4. Tämän jälkeen jäteastian tyhjennys tapahtuu uuden reitityksen mukaan, minkä vuoksi astioiden tyhjennysväli saattaa olla normaalia lyhyempi tai pidempi. 
- Postitettavissa tiedotteissa on kerrottu, miten tyhjennykset hoidetaan jatkossa. Tiedotteessa olevat tiedot on hyvä tarkistaa huolella, koska vaihdettaessa toimijaa, asiakasrekisterissä saattaa olla joitain virheitä, kertoo Kiertokapulan palvelukoordinaattori Krista Palonen. 

Laskutus tulee tapahtumaan kolmen kuukauden välein (touko-, elo- ja marraskuussa), suuremmissa kohteissa kuukausittain. Kiertokapula suosittelee asiakkaitaan ottamaan käyttöön e-laskun. Tämä onnistuu näppärästi verkkopankin kautta. Lisätietoja saa omasta pankista.

- Asiakaspalvelumme neuvoo kaikissa kiinteistökohtaisen jätehuollon asioissa, kuten tyhjennysväleihin, astiakokoihin, vuokra-astioihin ja kompostointiin liittyvissä asioissa. Asiakaspalvelumme tavoittaa numerosta 075 753 0010 (arkisin klo 8–15), sähköpostitse asiakaspalvelu@kiertokapula.fi tai nettisivuillamme osoitteessa www.kiertokapula.fi olevan Asiakasnetin kautta, Palonen toteaa.

Lisätietoja antaa:
Krista Palonen
palvelukoordinaattori
Kiertokapula
krista.palonen@kiertokapula.fi
puh. 075 753 0041